Když se neprodává kniha o Konvičkovi, Eva Hrindová to označí za “cenzuru mlčením”

Naštvané matky Evy Hrindové to nemají jednoduché. Facebook se konečně v srpnu 2018 rozhoupal a zrušil s definitivní platností skupinu radikálně zpovykaných fobiček, jejichž příspěvky na sociálních sítích rozhodně neměly co dělat, protože porušovaly pravidla Zuckerbergova počinu, který se neúspěšná kandidátka do voleb s islamofobní a xenofobní rétorikou rozhodla využít pro rozšiřování svých nenávistných postojů.

Zdroj: Facebook

Naštvané matky, to není jen nějaká trapnomagická značka na Facebooku vytvářející radost všem radikálním nadšencům pod Řípem. Naštvané matky jsou především “podnikatelským konceptem” pokoušejícím se z nenávisti vytvořit byznys. Pod Naštvanými matkami se můžeme setkat například s “nakladatelstvím”, pro které jsou sociální sítě, zejména existence dlouhodobě fungující stránky nejspíš stěžejní záležitostí , bez níž se kýčovité výtvory radikálů prodávají jen stěží, i když existuje “rudý” web Naštvaných matek, kde nadšenec přízemního extrémismu najde třeba i odkaz na takové rarity jako jsou knihy  o mediálně dávno zapomenutém Martinu Konvičkovi.

Zdroj: screenshot z http://nastvanematky.cz

Kniha sice existuje, ale už delší dobu se na střechách islamofobních nevlastenců štěbetá o tom, že o bývalého šéfa Czech Defence League není mezi čtenáři zájem, přestože se kniha s předmluvou od Kláry Samkové prodává na mnoha knihkupectvích.

Kdo by chtěl z kapsy vytáhnout sto čtyřicet až sto třicet kaček za povídání o někom, kdo na veřejnosti proslul nejrůznějšími fanatickými komentáři o koncentrácích, nebo namletí do masokostní moučky. Milovníci nejostřejší nenávisti si přečtou facebookové Konvičkovy příspěvky, tak na co něco podobného kupovat, když je v online prostoru všechno k mání zdarma.

Kdyby Eva Hrindová nevydala na stránce věnované jí samotné status o neprodejnosti knihy o Konvičkovi, zvěsti o neprodejnosti by zůstaly jen zvěstmi a nikoli dalším faktografickým střípkem dokazujícím, že se prodalo jen a pouze 800 kousků…

To se sakra nevyplatilo…možná náklady na tisk převyšovaly zisk z prodeje brožovaného počteníčka o 236 stránkách. Příspěvek Evy Hrindové je to vskutku úsměvný. Když nikdo nabízený šmuk nekupuje, potom musí zákonitě jít o cenzuru…a to dokonce cenzuru mlčením…jak se asi taková cenzura projevuje? To možná ví jen samotná autorka facebookového statusu. Copak je cenzurou i to, že o knize nikdo nemluví, protože nikomu nestojí ani za zmínku, díky čemuž ji téměř nikdo nezná? To určitě cenzurou není. Tomu se říká svobodný trh, kde neúspěšní končí v zapomnění, aby ti úspěšní zaplnili trh tím, po čem je poptávka.

Zábavná je v příspěvku Hrindové také ta část “nenajdete ji v žádném knihkupectví, jen na pár e-shopech“.

Zdroj: https://knihy.heureka.cz/martin-konvicka/?fbclid=IwAR3yrIDZ8CYqEfmSRsj0Bp45zJecJ8oBWHOqkOG2MxJDVw22vhFm1Cla2iM#lowest-cost

Není to pravda. Konvičku, o kterého není evidentně zájem naleznete na mnoha místech, jak dokládá odkaz na Heureka.cz. Internetové knihkupectví je stále knihkupectvím, takže je zbytečné mlžit a lhát.

Ale ono je to těžké, když žijete v neexistujících snech o milionovém dosahu něčeho, co se pravidelně na sociálních sítích vyjadřovalo v rozporu s pravidly sociální sítě, kde vyvolávání nenávisti vůči muslimům, představitelům minorit není přípustné. A aby toho nebylo málo, cenzurou je také zrušení blogu plného islamofobie rovněž odporující zásadám na iDnesu. Je až dojemně zábavné, že chyba je házena na někoho jiného, aniž by Eva Hrindová sklapla podpatky a jednoduše přiznala, že k rušení došlo hlavně pro rozšiřování obsahu, jež na Facebook, ani iDnes nepatřil.

Odpůrci islamofobních výkřiků a hrátek na napodobování antisemitů z třicátých let minulého století si určitě výtažky z nenávistných článků a ůvah o tom, proč jsou muslimové špatní kupovat nebudou. To by se určitě Evě Hrindové líbilo, kdyby tomu bylo naopak. Marketing je zbytečný, protože přeci existuje prostředí sociálních sítí, kam fobička podle svých slov přispívá víc než dost

…to je opravdu naivní představa, ve které možná zakladatelka Naštvaných matek a tvůrkyně několika facebookových skupin, stránek věří.

Kdyby skutečně Naštvané matky měly milionový dosah, proč tedy o knize nikdo neví, když kniha byla vydána v roce 2016 a ke zrušení facebookové stránky Naštvané matky došlo až v srpnu o dva roky později? Logika v podání Evy Hrindové vypadá opravdu divně.

Hamplovi a jeho “Prolomeným hradbám” cenzura pomohla, zatímco Konvičkovi nikoli? No…když se podíváte na přímáky lžisociologa Hampla, účast na jednotlivých setkáních není příliš veliká – málokdy naplní malé sálky, kde se setkání s xenofobním človíčkem odehrávají. I proto je nepravděpodobné, že by se zrovna na těchto místech ve velkém prodávaly Hamplovy knihy jako na výrobním pásu.

Použít islamofobní facebookovou platformu “Islám v ČR nechceme” jako nástroj marketingu se nepovedlo, a tak za všechno mohou ostatní, zatímco Konvička, Hrindová a spol jsou hvězdy, kterým neustále někdo něco kazí, ničí a bortí…bylo by fajn, kdyby se Eva Hrindová rozpomenula na to, jak to s koncem “Islámu v ČR nechceme” bylo…

Hlavně nikdo před autorkou usměvavého příspěvku neříkejte ani slovíčko o potenciálu, nebo svobodném trhu, protože by možná vznikl v mysli ženštiny s islamofobními a ultranacionálními názory další patvar o nějaké další absurdní cenzuře, protože fobici vyvolávající nenávist vůči komukoli odlišnému jsou v představách jmenované ženy hvězdami, i když jsou neviditelnými trpaslíky zastaralých názorů.