Jen ať si klidně čecháčkovští ultranacionálové nosí mikinu s obrácenou vlajkou na zádech. Budou pak na veřejnosti minimálně za hlupáky

Udělat ze sebe mimoně, idiota, nebo hlupáka kouskem předraženého rádoby vlasteneckého hadříku je tak jednoduché. Na černou mikinu hodíte mystický symbol zneužívaný také neonacisty, doplníte ho o lebku v barvách téměř české vlajky, aby následně celý design z majitele před ostatními udělal ještě většího hlupáka, než jste doufali. 

Radikálové všeobecně mívají problém s českou vlajkou. Rádi se k ní hlásí a se stejnou oblibou nevědomky kýč své ultranacionální fetiše používají v obráceném gardu, kdy červená zůstává nalevo a bílá zase na opačné straně. Hlavně, že kousek látky vylepšují výkřiky “Čechy Čechům”.

Zdroj: https://nordhausser.t-shock.eu/cs/produkt-s-potiskem/fV7re0rV

Pánská mikina s obrácenou vlaječkou, symboly na první pohled připomínající bílou nadřazenost na prsou, lebkou a stříbrným lvíčkem na zádech určitě půjde na dračku, jen co čecháčkovští popletové schrastí skoro osm stovek na zakoupení.

Zdroj: https://nordhausser.t-shock.eu/cs/produkt-s-potiskem/fV7re0rV

Ani jim nepřijde, že ze sebe udělají pitomce, když v mikince vyrazí třeba na některou z demonstrací. Obrácená vlajka přeci nic neznamená, hlavně, že se na černém kusu látky nachází tvrďácký a zaručeně vlastenecký nápis DIVISION…tak si účastníci protiromských, protimigračních a protiislámských potlachů budou připadat skoro jako odhodlaní bojovníci za bílou nadvládu tolikrát v představách vybájené genocidy majority nějakými “přivandrovalci”.

Jen prostorově výraznější existence budou mít problém…velikosti o obsahu armádního stanu se nevyrábí. O kýčovitosti napovídá webová adresa zmiňovaného obchodu https://nordhausser.t-shock.eu. I když oděvní kousky zkoušejí sentiment na tajemný a dálný sever Evropy střižený úpěnlivou láskou ke všemu českému, lidé si brak ultranacionalismu mohou zakoupit na webu s koncovkou odkazující k Evropské unii, kterou potenciální zákazníci tak moc k smrti nenávidí.

Provozovatelem webové adresy – subdomény nordhausser.t-shock.eu je brněnská obchodní společnost T-shock s.r.o., ve které si může kdokoli nechat dát vytisknout na tričko, hrníček, placku, polštář a další sortiment prakticky “cokoliv”. Za použití vlastního obrázku, textu, fotografie a nápisu je podle veřejně dostupných podmínek zodpovědný objednavatel služby v dokumentu o podmínkách označovaný jako “Partner”.

T-shock pouze zprostředkovává proveditelnost potištění, na subdoméně poskytuje prostor k prodeji potištěného zboží – tzv. e-shop, nebo prodává například trička, hrníčky bez potisku určená k budoucímu potištění.

Zdroj: https://www.t-shock.eu/cs/o-nas

Obchodní nápad je to určitě hezký a poskytovaná služba jedinečně užitečná. Ovšem, jak se zdá, jednotlivé návrhy na potištění jedou bez složitých schvalovacích řízení, protože jinak by takové zrůdnosti jako Nord Hausser snad ani nemohly spatřit světlo světa. V bodě 7 podmínek pro zřízení e-shopu, na kterém se prodávají T-shockem potištěné věci je mimo jiné uvedeno, že použitá grafika nesmí obsahovat “symboly hnutí potlačujících lidská práva, zejména fašismu, nacismu a komunismu“, “výzvy k násilí, nenávisti, rasové a jiné diskriminaci“, nebo “prvky obsahující jakékoli státní symboly, jak České republiky, tak i jakéhokoli jiného státu v nevhodných, urážlivých a hanobících modifikacích a v nevhodných, urážlivých a hanobících situacích“…jak je tedy možné, že se na předmětech Nord Hausseru objevuje přesně to, co na nich je?

Člověku to nedá a při pohledu na rádoby vlastenecké kreace Nord Hausseru musí nutně v hlavě vykvést prvoplánová myšlenka o identitářských hračičkách lákajících na radikalismus skrze amerikanismy a cool větičky nevědomou omladinu do “spolku” vysloužilých nacionálů z devadesátek, toho času si hrající na “táty”ztracených dušiček rudohnědých ideologií. Někdy ty nevědomé asociace připouštějí opravdu prapodivné kombinace až obludných rozměrů…

Jednatelem a odpovědnou osobou T-shocku je Pavel Vagner. Jeho facebookový profil ve veřejně postovaných příspěvcích odhaluje názorové priority pana podnikatele. Vykukuje z nich odpor k migrantům a uprchlíkům. Viz například olajkování tohoto komentáře

V jiném Pavel Vagner projevuje sympatie italskému krajně pravicovému předsedovi z Ligy severu Matteo Salvinimu a jeho přístupu k migrantům a uprchlíkům, kdy italský politik mimo jiné říká: “Záchrana životů je povinnost, proměnit Itálii v obrovský uprchlický tábor nikoli. Itálie přestala sklánět svou hlavu a poslouchat, tentokrát je to ona, kdo říká ne.”

V jiném příspěvku ze září 2015 vkládá Pavel Vagner na svůj profil fotku trička s potiskem “Migráček” a xenofobně laděnou postavičkou na něm

Zdroj: screenshot z facebookového protilu Petra Vagnera

Je to ubohé a neskutečně trapné. Až to vypadá, že se Pavel Vagner prezentovaným počinem hlásí nepřímo také k islamofobii, čímž by se z určitého úhlu pohledu pověstný kruh nakrásno uzavřel. Ale k sehnání na T-shocku jsou také trika i placky Demokratické žumpy volající po demokracii a dodržování lidských práv.

Zdroj: https://demokratickazumpa.t-shock.eu/cs/?fbclid=IwAR1FrSb-SOYR9-zSpsp_z7Of7ftJBdMu5AWgreLyBnh_jmq1m0FTl1yrMMs

Někdo by mohl říct, že jde o obyčejnou svobodu slova, svobodu podnikání a poskytnutí volné příležitosti oběma pověstným pólům společnosti. Ale přeci není možné v zájmu obchodu, poptávky akceptovat něco takového, jako je hra na ultranacionalismus promlouvající skrze symboliku k těm nejradikálnějším částem společnosti…kam se poděla morálka, nějaké zásady elementární slušnosti, kdy není možné ponechat volnou cestu notoricky známým symbolům white trash komunity?

Skutečný vlastenec by se musel při pohledu na smyšlenou značku Nord Hausser popadat smíchy za břicho. Je to kýč  sahající po znásilněné a vyselektované severské mytologii tu tam smíchanou s čecháčkovským ultranacionalismem, kde se symbolika vlků snadno ukryje za sílou bílé rasy a podivný kříž známý například z Ortelova podpisu udělá radost extrémistům na obrysu mapky Česka. Zadavatel a objednatel služeb na T-shock si na sociálních sítích zřídil stránku, kde nabízí jednotlivé potištěné kousky přímo ve spleti Facebooku, kde se kliknutím na odkaz zájemce přesune na web T-shocku, kde jsou zmiňované ultranacionální braky ke koupení.

Triko je nabízené na: https://nordhausser.t-shock.eu/cs/tricko-s-potiskem/vlajka-cerna

Ultranacionalista, možná uskupení ultranacionalistů využívají celkem nezávadný projekt k rozšiřování nenávistné ideologie, které věří, protože k takové kreaci “dostávají” možná díky vágním smlouvám při zřizování služby u T-shocku prostor. To je velmi smutné. Rozhodně není obrázek jako obrázek. Symbolika má velmi velký význam a její řeč může hodně ublížit, nebo dokonce v někom vzbudit pocit legitimity nenávistných postojů, když jsou k mání záležitosti známé především v xenofobní sféře.

Co si myslet o tričku s dobrmanem a dvěma esky na jeho krku zdánlivě připomínajícím esesácké uniformy…určitě takový design není myšlen náhodně.

Kdo asi bude cílovou skupinou zobrazeného trička…nemusíte být zrovna geniální, abyste na to přišli. V diskusích se sice můžete do krve rozhádat, že runy na krku hafana nemají nic společného s esesáky. Autor nápadu může tvrdit něco podobného, ale symbolika je především tou, co podobné skvosty prodává. Neonáckové budou mít radost a určitě s hrdostí sobě vlastní tento “skvost” na sebe oblečou…v současnosti je tričko s dobrmanem na T-shocku k dispozici bez dvou esek evokujících vzpomínky na neonacismus. Ale jelikož všechna trička prezentovaná na facebookové stránce byla prodávána a tištěna v T-shocku je vysoce pravděpodobné, že i tento kousek kdysi býval tištěn na stejném místě.

Jen ať si klidně čecháčkovští nadšenci sebe sama naivně považující za vlastence kupují mikinu s obrácenou vlajkou, alespoň budou na veřejnosti projevovat svůj skutečný vztah k vlastenectví, který v jejich podání skutečně vlastenectvím není. Nakonec pouze oni budou na veřejnosti minimálně za hlupáky a některým možná přejde chuť na pořízení radikální součásti šatníku, když zájemci zjistí, že na stejném místě na jiné subdoméně jsou k dispozici materiály tzv. sluníčkářů.